• lör
    jun
    08:30 - 16:00Linsell
    Följ med på en vacker vandring genom Linsells riktiga vildmark!
    Vi vandrar genom trollskog och över fjäll med fantastiska vyer. Under vandringen tittar vi efter djurspår såsom spillning, björnide och förhoppningsvis får vi spana in några fina fåglar eller vem vet, kanske även en älg eller björn! Vi tittar också efter olika växter, lavar och tickor som finns i skog och fjäll.
    Vår vandring börjar vid Sandvallen och tar oss via en omarkerad stig upp till fjället där vi till slut hamnar på Lindalsleden, vår stolthet.
    å fjället njuter vi av en god lunch med den mäktiga Sonfjällsmassivet i bakgrunden. Lindalsleden tar oss vidare till slutpunkten Dalsvallen, där vi avslutar dagen med en mysig grillmiddag.
    Vårt mål med vandringen är att visa upp Linsells vackra orörda natur och ha en trevlig vandring tillsammans.
    ● Pris: 350 kr (300 kr för medlemmar). Betalning via Swish nr. 1235788484 vid anmälan. Avbokning senast den 9 juni.
    ● Fika och grillmiddag inkluderad. Lunchpaket (macka, frukt och dricka) är optionell. Meddela gärna om man önskar vegetariskt.
    ● Avstånd ca. 19 km. Höjdskillnad ca. 450 m.
    ● Samling: kl. 8:30 på parkeringen bredvid Linsell Livs.
    Från parkeringen samåker vi till startpunkten (ungefär 10 min).
    ● Skjuts från Dalsvallen tillbaka till Sandvallen anordnas av Linsells vandringsförening.
    ● Max 20 deltagare, först till kvarn.
    Anmälan sker via E-post vandra.linsell@gmail.com
    Vid frågor ring Rutger 076-8295522 eller Hans 070-2501559

Visa
  • lör
    jun
    23:00 - 01:00Linsell

Upplev den mystiska midsommarnatten i trollskogen med oss!
    Vi samlas kl. 23:00 vid Linsells Livs parkering där vi börjar vår vandring till toppen av Linsellknätten!
    På toppen väntas en härlig eld där vi grillar marshmallows och drickar varm choklad eller te som Vandringsföreningen bjuder på.
    Ta med egen dricka och mat om ni vill ha något annat att äta eller dricka.

Vandringen är helt gratis och alla är välkomna!
    Anmäla behövs inte.

Vid frågor ring Hans 070-250 1559