• lör
    sön
    08:00Linsell

Vandring, vildmark, tälta och lägereld. Visst låter det härligt?

Följ med på en 2 dagars vandring i Linsells vackra natur! Vi startar vandringshelgen i byn och övernattar i tält ute i vildmarken.

Priser:
    400:- (inkl. medlemskap 2018)
    300:- för medlemmar

Vad ingår?
    Guidning i 2 dagar
    Kolbulle på lördagskväll
    Kaffe/te hela helgen

Program:

Lördag
    08:30 - Samling vid Linsells Livs och samåkning till startpunkten.
    09:00 - Start av vandringen. Via Lill-Lindalens gammelskog vandrar vi upp till fjället.
    Middag - Lunch i fällt. Frystorkad mat finns att beställa hos oss. (Ni får en lista med olika val via mejl) eller så tar ni med mat själva.
    Kväll - Vi sätter upp våra tält vid en liten bäck eller källa på fjället och tänder en mysig brasa. Vi gör kolbulle över öppet eld och njuter av en härlig kväll ute i vildmarken.

Söndag:
    Morgon - Vi äter frukost och njuter av morgonsolen i fantastisk fjällmiljö. Vi packar våra grejer och ger oss av till Sandvallen på andra sidan fjället.
    Middag - Lunch i fällt.
    16:00 - 18:00 Vi kommer fram till Sandvallen där vi avslutar helgen. Vi blir sedan hämtat och får en skjuts tillbaka till Linsells Livs.

Anmälan görs senast 5 augusti via mejl vandra.linsell@gmail.com
    Efter anmälan får ni en lista över mat och snacks ni kan beställa hos oss. Det går även att hyra vandringsstavar och tält hos oss.

Ni får gärna mejla eller ringa oss om ni har funderingar!   (076-9412868)

Vi ses 11 augusti!

• sön
    09:00Linsell

Vår projekt Lindalsleden stöds med pengar från staten i form av LONA bidrag (Lokal Naturvårdsinsats) På LONA-dagen visar vi upp vad projektet innebär och hur mycket vi har åstadkommit.

Tillsammans vandrar vi sträckan som vi hittills har färdigt ställt medans vi berättar och visar mer om projektet.
    Vandringen är helt gratis och vi bjuder även på grillning vid den nya vindskyddet där leden går över Svartbäcken (halvvägs).

Vår vandring startar vid skjutbanan där Lindalsleden börjar, men ni kan själv bestämma var ni vill ansluta till vandringen. Det finns flera skogsbilvägar där Lindalsleden passerar och var ni kan parkera bilen. Lindalsleden går via Sätervålen och Tvillingvålen ner till vindskyddet i Lindalen där Lindalseden slutar för nu. Vi fortsätter sedan till Skorvdalen ca.3 km där vi blir hämtat och får en skjuts tillbaka till parkeringsplatsen oavsett var ni anslutande vandringen.  Hela vandringen är ca. 15 km.

Tidsschema och platser ni kan ansluta till vandringen:
    09:00 Start av vandringen vid vägen till skjutbanan
    09:45 Vi passerar Kvarnkälla (skogsbilväg)
    11:00  Vi passerar Vålvallen (vänta vid korsningen Sätervålsrundan/Lindalsleden)
    13:00 Grillning vid Svartbäckens vindskydd
    17:00 Ankomst till Skorvdalen
    Kom ihåg att det här är ca. tider, förutom starttiden förstås.

(kartan kommer senare!)

• sön