Aktivitets Information:

Aug

LONA-dagen: Vandra Lindalsleden

09:00Linsell

Vår projekt Lindalsleden stöds med pengar från staten i form av LONA bidrag (Lokal Naturvårdsinsats) På LONA-dagen visar vi upp vad projektet innebär och hur mycket vi har åstadkommit.

Tillsammans vandrar vi sträckan som vi hittills har färdigt ställt medans vi berättar och visar mer om projektet.
    Vandringen är helt gratis och vi bjuder även på grillning vid den nya vindskyddet där leden går över Svartbäcken (halvvägs).

Vår vandring startar vid skjutbanan där Lindalsleden börjar, men ni kan själv bestämma var ni vill ansluta till vandringen. Det finns flera skogsbilvägar där Lindalsleden passerar och var ni kan parkera bilen. Lindalsleden går via Sätervålen och Tvillingvålen ner till vindskyddet i Lindalen där Lindalseden slutar för nu. Vi fortsätter sedan till Skorvdalen ca.3 km där vi blir hämtat och får en skjuts tillbaka till parkeringsplatsen oavsett var ni anslutande vandringen.  Hela vandringen är ca. 15 km.

Tidsschema och platser ni kan ansluta till vandringen:
    09:00 Start av vandringen vid vägen till skjutbanan
    09:45 Vi passerar Kvarnkälla (skogsbilväg)
    11:00  Vi passerar Vålvallen (vänta vid korsningen Sätervålsrundan/Lindalsleden)
    13:00 Grillning vid Svartbäckens vindskydd
    17:00 Ankomst till Skorvdalen
    Kom ihåg att det här är ca. tider, förutom starttiden förstås.

Visa